Cerita cekak 4.

Mlebu Sekolah SMA

Sak uwise perian sekolah suwe, sesok wayae mlebu sekolah ugo golek ilmu kanggo sangu mbesuk gede. Ora kroso ati iki mulai gugup amergo sesok bajur uwes sekolah ing bangku SMA. Aku ketrimo ing SMA sing tak pengeni kang panggonane ono kuto gede. Aku wes ora sabar bakal ketemu konco anyar, guru anyar lan pengalaman anyar. Bapak lan Ibu juga akeh ngewehi wejangan supoyo biso sekolah tenanan, pinter, lan iso mbanggakne wong tuwo.

Ora lali aku ugo dikandani lek sekolah ing kuto kudu iso njogo diri saking pergaulan kang ora becik, kudu taat agama! Ora kroso dino kang ditunggu tibo. Tepate dino senin aku di terke bapak menyang sekolah gawe seragam anyar lengkap. Aku diterke sampe gerbang ngarep sekolahan terus pamitan lan bapakku muleh. Bapakku matur. “Lek wes jam muleh sekolah ngabari ya le, ngko tak papak” “Enggeh Pak !!”, jawabku.

Aku mulai melbu sekolah nuju lapangan kang uwes ono akeh bocah anyar baris. Dino iki enek kegiatan sing diarani “MOS”. Jadi poro siswa anyar bakal dikenalke karo lingkungan sekolah sing suwene 3 dino. Acara MOS iku dimulai pembukaan upacara bendera, wejangan soko bapak kepala sekolah, perkenalan lingkungan lan lio-liane. Aku seneng banget duweni kesempatan iso sekolah SMA ing kuto. Aku berjanji karo awakku dewe lek nek sekolah iki bakale aku iso luweh berprestasi, sregep lan iso manggakne wong tuaku loro karone.

Artinya:

Masuk SMA

Setelah hari sekolah yang panjang, besok saya akan pergi ke sekolah untuk mencari pengetahuan untuk masa depan yang besar. Saya tidak merasa seperti saya mulai gugup karena saya akan pergi ke sekolah menengah besok. Saya masuk ke sekolah menengah yang tidak saya inginkan di tempat saya lebih tua. Saya tidak sabar untuk bertemu teman baru, guru baru, dan pengalaman baru. Ayah dan ibu juga banyak memberikan nasehat tentang cara belajar yang rajin, cerdas, dan membanggakan orang tua.

Jangan lupa bahwa saya diberitahu oleh guru sekolah saya bahwa Anda harus dapat melindungi diri dari pergaulan yang buruk, Anda harus religius! Saya tidak merasa seperti saya sudah menunggu ini. Pada hari Senin, saya pergi ke sekolah dengan ayah saya untuk membuat seragam baru yang lengkap. Saya diantar ke gerbang depan sekolah dan berpamitan dan ayah saya pulang. Ayahku berkata. “Sudah waktunya pulang sekolah dan kabari saya, kenapa tidak?” “Ya, Pak!”, jawab saya.

Aku mulai memasuki sekolah menuju lapangan dimana banyak anak-anak baru yang mengantri. Ini adalah kegiatan yang disebut "MOS". Jadi siswa baru akan diperkenalkan dengan lingkungan sekolah selama 3 hari. Acara MOS diawali dengan pembukaan upacara bendera, sambutan kepala sekolah, pengenalan lingkungan dan sebagainya.

Saya sangat senang memiliki kesempatan untuk melanjutkan ke sekolah menengah di sini. Saya berjanji pada diri sendiri bahwa jika saya pergi ke sekolah ini, saya akan bisa lebih berprestasi, rajin dan bisa menghidupi kedua orang tua saya.

Cerita cekak 5.

Katresnan Instagram

Ajuning kemajuan jaman prasasat datan bisa dibendung maneh, jarene wong akeh sinebut globalisasi. Globalisasi dewe, saumpama dijarwakake kanthi basa jawa yaiku tansaya sumpeg lan rupake alam donya iki merga saking majune teknologi kang anjrah engga tekan karang padesan. Dadine, nadyan ana suwaliking bumi bisa krasa cedhak merga majuning tehnologi kang ora tinemu ing jaman sadurunge.

Coba dipenggalih, rong puluh taun kepungkur yen wong kepengin omong-omongan karo anake sing mapan ana Jakarta yo gelem ora gelem kudu menyang Jakarta. Utawa suwalike, si anak kudu bali menyang lemah kelairane. Kamangka, omahe ana Yogya. Ateges jarak antarane Yogya-Jakarta klebu adoh, sak ora-orane butuh ragad ora sethithik yen bakal sesambungan. Umpama bisa sesambungan, sranane telpon ana wartel, kirim layang utawa telgram.

Ning saiki, tahun 2022 iki, aja maneh Jakarta, selagine kepengin ngobrol karo keluarga sing mapan ana Amerika wis dudu barang angel maneh. Sing jenenge Handphone prasasat wis pating glethak saben papan. Tegese HP wis dudu barang larang maneh. Jaman aku sekolah kepungkur, aja kok ngimpi nyekel HP, selagine gambar lan bentuke wae durung weruh. Lha saiki, anakku sing isih kelas 3 SD wae cekel-cekelane HP, lha apa ora jamane wis owah?

Kamangka, bocah SD saiki kathik sing jenenge nyekel komputer wis canggihe ora jamak. Sejene kuwi, internet, twitter, engga sing aran Facebook anjrah tekan karang padesan. Mbukak sing jeneng facebook, twitter, yahoo massanger, lsp ora kudu ndadak nyang warnet, bisa diakses liwat HP. Mula ora jeneng aneh maneh, yen donya sing jembar ngilak-ilak prasasat dadi cupet tanpa wates.

Contone, FB, Twitter, Instagram, bisa dadi srana kanggo iklan utawa bisnis. Bisa uga kanggo dakwah agama, lan uga ngudi ngelmu. Yo merga ngenut ombyaking jaman iku, aku reka-reka melu gawe akun Instagram, Kanyatan, ora nganti let sasen-sasen akun IG-ku wis tambah kanca nganti ewonan wong. Senadyan durung nate ketemu, nanging lewat akun kekancan IG iku awakku bisa gegojekan kanthi bebas klawan kanca anyar sing babar blas ora tak ngerteni papan dununge.

Artinya:

Cinta Instagram

Lonjakan kemajuan di era data presat bisa dihentikan lagi, banyak orang bilang itu namanya globalisasi. Globalisasi sendiri jika diterjemahkan dalam bahasa Jawa berarti alam dunia semakin berkembang dan berubah karena kemajuan teknologi yang belum sampai ke pelosok pedesaan. Jadi, meski bumi terbalik, bisa terasa dekat karena kemajuan teknologi yang tidak ditemukan di era sebelumnya.

Bayangkan, dua puluh tahun yang lalu, jika orang ingin berbicara dengan anak-anak mereka yang tinggal di Jakarta, mereka harus pergi ke Jakarta. Atau sebaliknya, anak tersebut harus kembali ke tanah kelahirannya. Padahal rumahnya di Yogya. Artinya jarak Yogya-Jakarta jauh, sehingga membutuhkan biaya yang tidak sedikit untuk berkomunikasi. Jika Anda bisa berkomunikasi, gunakan telepon atau chat, kirim surat atau telegram.

Nah, di tahun 2022 ini bukan lagi Jakarta, asal mau ngobrol sama keluarga di Amerika bukan hal yang sulit lagi. Nama Handphone Prasasat bertebaran dimana-mana. Artinya, ponsel bukan lagi barang mahal. Saat masih sekolah, jangan bermimpi memegang handphone, asal tidak melihat gambar dan bentuknya. Sekarang anak saya yang masih duduk di bangku kelas 3 SD memegang handphone, bukankah zaman sudah berubah?

Namun, anak-anak sekolah dasar saat ini yang memegang komputer tidak terlalu canggih. Dengan kata lain, internet, twitter, dan apa yang disebut Facebook telah mencapai daerah pedesaan. Buka yang namanya facebook, twitter, yahoo massanger, dll tidak perlu internetan, bisa diakses melalui handphone. Oleh karena itu, bukan lagi nama yang aneh, bahwa dunia yang luas menjadi terbatas tanpa henti.

Misalnya FB, Twitter, Instagram, bisa digunakan untuk iklan atau bisnis. Bisa untuk dakwah agama, dan juga untuk menuntut ilmu. Ya, karena trend waktu itu, saya memutuskan untuk membuat akun Instagram, ternyata tidak lama setelah itu, akun IG saya bertambah menjadi ribuan teman. Meski belum pernah bertemu, namun melalui akun pertemanan IG, saya bisa leluasa berinteraksi dengan teman-teman baru yang keberadaannya tidak saya ketahui sama sekali.

Cerita cekak 6.

Sahabat Kang Becik

Pas muleh sekolah aku karo kanca-kancaku duwe rencana arep nyambangi Inda sing wes gak melbu sekolah ono seminggu. Jare konco-koncoku si Inda iku loro tipes, terus aku due ide urunan gae gawakne roti lan buah-buahan sing di senengi Inda. Aku lan koncoku liane numpak sepedah bareng mergakne omae Inda ugo gak adoh tekan sekolahan.

Ndilalahe pas nek tengah dalan ora sengojo ban sepedahku kenek paku. “Do, pedahku kok kroso aneh ya lek di tumpak i”, aku muni nek Dodo !! “Lha emange konopo?” jawabe Dodo. “Sek jajal mandek tak delok e disek”, balesku. Terus aku karo Dodo jajal mandek gawe ndelok pedahku sak temene kenek opo, Sementara konco-koncoku liane budal disek gak enek sing eruh. Mbasan di delok, tibak e pedahku kenek paku lan ban e gembos ora iso ditumpaki.

Akire aku dikancani Dodo nuntun pedah goleki tukang tambal ban. Amergo posisi pas kui tibak e ora ono tukang tambal ban, aku due rencana nitipke sepedahku ing omae salah siji warga cedak kunu. Terus aku di gonceng Dodo nyusul koncoku sing wes podo budhal disek menyang omae Andi. Aku matur suwun banget karo Dodo, amergo Dodo salah sijine sahabtku kang becik atine. Dodo gelem mbantu koncone pas lagi kesusahan. Setelah kedadean kui aku maleh akeh sinau tentang artine persahabatan.

Artinya:

Teman baik

Sesampai di rumah dari sekolah, saya dan teman-teman berencana untuk mengunjungi Inda yang sudah seminggu tidak masuk sekolah. Teman-teman saya bilang Inda itu ada dua jenis, jadi saya datang dengan ide membawa roti dan buah-buahan yang disukai Inda. Saya dan teman saya bersepeda bersama karena ibu Inda tidak jauh dari sekolah.

Saya lupa bahwa ban sepeda saya tidak sengaja menabrak paku di tengah jalan. “Kak, kok kakiku terasa aneh saat aku menaikinya”, kataku, Dodo!! "Apa itu?" jawab Dodo. "Jika kamu mencoba untuk berhenti, kamu tidak akan melihatnya," jawabku. Kemudian saya dan Dodo mencoba berhenti untuk melihat apakah saya benar-benar dipukul atau tidak. Ketika saya melihatnya, saya menemukan bahwa kaki saya terkena paku dan bannya sangat buruk sehingga saya tidak bisa mengendarainya.

Akhirnya saya ditemani oleh Dodo untuk memandu saya mencari tukang tambal ban. Karena tidak ada penambal ban, saya berencana menitipkan sepeda di rumah salah satu warga sekitar. Lalu aku naik sepeda Dodo dan mengikuti temanku yang hendak pergi menuju rumah Andi. Saya sangat berterima kasih kepada Dodo, karena Dodo adalah salah satu teman baik saya. Dodo bersedia membantu temannya ketika dia dalam kesulitan. Setelah kejadian itu, saya belajar banyak tentang arti persahabatan.

Cerita cekak 7.

Kanca Saklawase

Jenengku Fajar, aku nduwe konco kang jenenge sodiq. Sodiq iku konco ku awet aku cilik. Sodiq iku uwonge apikan yo setia kawan. Biasane sodiq ngundang aku tukang ngantukan, tapi aku yo ora duwe roso risih nek di undang ngono kui mungkin wes biasa dadi yo gak tak gowo ati.

“Duwar...itik-itik suarane sodiq ngageti aku. Kowe lho jhan ngaget-ngageti i aku wae, nek aku jantungen piye gelem po awakmu tanggung jawab? Jawabku marang Sodiq. Ngapurane lah jar, kowe sih ngantukan wae, kae uwis bel masuk, selak di seneni mengko karo pak guru-guru balas sodiq marang aku. Sak uwise iku aku lan sodiq mlebu kelas bareng-bareng.

Bel bali sekolah uwes di muni’ke, koyo biasane aku karo sodiq bali bareng, naning tekan setengah perjalanan aku karo sodiq kepisah amergo sodiq lagi arep mampir mareng tukang jahitan jupuk klambine ibuke. Akhire aku bali dewean, la teko-teko buku sek tak gowo tibo “buukkkk” ditabrak bocah cilik.

“Sepurane mas aku gak sengojo e'” “Yo rapopo dek mung buku kok seng gigal, mulakno nek mlaku kui seng ati-ati ya dek” “Enggeh mas” Koyo biasane aku budal sekolah jam setengah pitu, yo koyo biasane aku melu pelajarane pak guru lan bu guru. Naming kok dino iki ora koyo biasane, sodiq kok gak ketok sedino kie, dadeake khawatir maring pikiran aku, aku mutuske bali sekolah maring omahe sodiq.

Tekan ngarep omahe tika yo bedo ora koyo biasane suasanane ki sepi banget koyo gak ono uwong. Terus akhire aku takon marang pak satpam, jebule sodiq ora nek omah kono alias pindah anyar. Bali seko omahe sodiq aku lagi kepikiran loh kenopo kok sodiq pindah kok ora neng kono wae? Yo kenopo kok sodiq gak ngomong karo aku? Kan aku kancane? Malah aku dadi bingung dewe karo sodiq.

Minggu isuk aku pamitan marang ibuk arep nggoleki alamat omahe sodiq sek anyar. 1 jam luih jebule aku muter-muter nglewati dalan sempit-sempit akhire yo ketemu omahe sodiq batinku. Aku kaget tekan ngarep omahe sodiq seng biasane urip enak lan kepenak saiki malah urip nek tempat sek kumuh lan sempit.

Artinya:

Teman selamanya

Nama saya Fajar, saya punya teman bernama Sadiq. Sodiq adalah teman saya sejak saya masih kecil. Sodiq adalah teman yang baik dan setia. Biasanya mereka mengajakku untuk tidur, tapi aku tidak merasa buruk saat diajak seperti itu.

“Duwar…suaranya sangat mengagetkanku. Anda tidak ingin mengejutkan saya, bagaimana Anda bersedia bertanggung jawab untuk saya? Saya menjawab Sodiq. Maaf, kamu terlalu mengantuk, bel sudah masuk, aku akan berada di kelas nanti bersama guru, dan kamu akan setia padaku. Setelah itu, aku dan Sadiq pergi ke kelas bersama.

Bel pulang sekolah sudah berbunyi, sepertinya biasanya aku pulang bersama Sadiq, tapi di tengah perjalanan, aku dan Sadiq berpisah karena Sadiq akan mampir ke penjahit untuk mengambil baju ibunya. Pada akhirnya, saya kembali sendirian, dan anak kecil itu memukul saya dengan sebuah buku.

“Tidak apa-apa bro, saya tidak bermaksud begitu” “Saya tidak peduli jika saya hanya membaca buku, mengapa saya tidak berjalan, hati-hati?” guru dan guru. Tapi kenapa hari ini tidak normal, Sadik kenapa tidak melihatku seharian, aku khawatir dengan pikiranku, aku memutuskan untuk kembali sekolah ke rumah Sadik.

Saat sampai di depan rumah, berbeda dari biasanya, suasana sangat sepi. Lalu akhirnya saya tanya ke satpam, ternyata dia tidak percaya kalau rumah itu baru. Kembali ke rumah Sadik, saya bertanya-tanya mengapa Sadik pindah, mengapa tidak tinggal di sana? Yo, kenapa kamu tidak berbicara denganku? Apakah saya temannya? Sebenarnya, saya bingung dengan Sadiq.

Minggu pagi, saya pamit pada ibu saya untuk mencari alamat rumah teman baru. Setelah 1 jam, saya berjalan melalui jalan-jalan sempit dan akhirnya menemukan rumah teman sejati saya. Saya terkejut ketika saya tiba di depan rumah Sadiq yang dulunya hidup dengan baik dan nyaman, tetapi sekarang dia tinggal di tempat yang kumuh dan sempit.

Cerita cekak 8.

Lomba Cerdas Cermat Sekolah

Nang dina sabtu pas mulih sekolah ana pengumuman babagan arep dianakne LCC utawa “Lomba Cerdas Cermat”, sing arep dianakne dina senin lan panggone neng lantai dhuwur. “Farah, kepiye miturut kowe, kowe arep meloni lomba kuwi ora?” Dafi ngesem, “Miturutku sih lomba kesebut menarik uga sih”, kondho Farah sing banjur mlaku nuju kancane “Dafi, kepiye yen kowe melu lomba kuwi?

Ya ora kanca-kanca”, Dafi lan Farah lungguh “iya aku lan Maya setuju karo usulan Dafi kuwi”, Lia lan Maya njawab barengan “Ehmm, yawis lah aku tak melu lomba kuwi”, Farah ngesem “Nah ngunu, kuwi lagi kancane awake dhewe”, Dafi ndeleng Farah “Eh kanca-kanca awake dhewe menyang perpustakaan yo”, Farah ngajak kabeh kancane “iya yo aku uga pengen maca buku”, kabeh kancane njawab karo barengan.

Farah lan kabeh kancane menyang perpustakaan sekolah, neng tengah dalan Rere pengen lunga menyang toilet “eh Ana aku arep menyang toilat sedhela ya, aku wis ora kuwawa ki” Rere jaluk izin marang Ana “haha, iya cepet menyang toilet kana” Ana nggumuyokake Rere “nuwun ya”, Rere mlayu karo cepet nuju toilet, banjur Farah lan kancane lunga menyang perpustakaan meneh “akhire nganti uga neng perpustakaan”, kondho Dafi marang kancane kabeh lan dheweke banjur nggoleki buku-buku sing pengen diwaca

“Ana, yen kowe arep nggoleki buku, kowe dhisikan ae soale aku pengen nggoleki buku cerito dhisik”, Farah mlaku nggoleki-golek buku sing lagi digoleki “iya aku uga pengen nggoleki buku Matematika”, Ana nuli ngesem lan Dini, ngira uga nggoleki-golek buku cerita bahasa jawa kanthi tema pendidikan sekolah dan persahabatan. Rere sing mau menyang toilet mau banjur bali menyang perpustakaan meneh, neng tengah dalan dheweke ndeleng cah wedok sing ayu lan wedok kuwi nuli nyeluke.

Artinya:

Kompetisi Cerdas Sekolah

Pada hari Sabtu, ketika pulang sekolah, ada pengumuman tentang LCC atau "Lomba Cerdas Cermat", yang akan diadakan pada hari Senin dan akan diadakan di lantai atas. "Farah, bagaimana menurutmu, apakah kamu ingin berpartisipasi dalam kompetisi?" Dafi tersenyum, “Menurutku kompetisinya juga menarik”, kata Farah yang kemudian berjalan ke arah temannya “Dafi, bagaimana jika kamu ikut kompetisi itu?

Ya nggak lah teman", Dafi dan Farah duduk "Ya, Maya dan aku setuju dengan usulan Dafi", Lia dan Maya menjawab bersama-sama "Ehmm, aku tidak akan ikut kompetisi itu", Farah tersenyum "Nah, itu temanku saja ", Dafi menatap Farah "Hai teman-teman, ayo ke perpustakaan", Farah mengajak semua temannya "iya aku juga mau baca buku", jawab semua temannya bersama-sama.

Farah dan semua temannya pergi ke perpustakaan sekolah, di tengah jalan Rere ingin ke toilet "Hei Ana, aku mau ke toilet sebentar, aku lepas kendali" tanya Rere Ana minta izin "haha, ayo cepat ke toilet" Ana menertawakan Rere "terima kasih", Rere berlari cepat ke toilet, lalu Farah dan teman-temannya pergi ke perpustakaan, "akhirnya kita juga pergi ke perpustakaan", kata Dafi ke semua temannya dan dia mencari buku yang ingin dia baca

“Ana, kalau mau cari buku ya pergi dulu karena saya mau cari buku cerita dulu”, Farah berjalan mencari buku yang dicarinya “iya saya juga mau cari buku Matematika. Ana lalu tersenyum dan Dini mengira juga sedang mencari-cari buku cerita Jawa bertema pendidikan sekolah dan persahabatan. Rere pergi ke toilet dan kemudian kembali ke perpustakaan.Di tengah jalan, dia melihat seorang gadis cantik dan dia memanggilnya.

Cerita cekak 9.

Tuku Sepeda

Ing sore kang cerah, kejaba Wina katon lunggung ono kursi ngarep omahe. Ulate mbesungut, atine katon nggondok. “Buk, bapak dereng rawoh ta? Kok suwe eram.” Pitakone Wina marang ibune. Ugo tibak e wisnu wes dijanjeni bapak e arep dijak mlaku-mlaku sore menyang toko sepedah. Wina terus kelingan janjine bapak yen dhewek e biso rangking 1 arepe di tumbasne sepedah anyar koyok sing wes dipingini wisnu katon suwe.

“Bapak jek kerjo nu, kayak e bakal muleh rodho telat!”, jawab e ibuk. Wina nimpali dawuhane ibuk, “Lha bapak wingi pun janji ajenge numbasne aku sepedah anyar lo buk, mosok bapak kesupen ya!”. Ora suwe banjur ono suworo motor melbu nek ngarep omah, Wisna langsung mlayu mastekne yen suworo iku teko motor e bapak e muleh kerjo.

“Hore, Bapak rawuh……. Bapak rawuh……..”. Wina Sorak-sorak bungah atine. Wina sing awale katon lesu, gelisah lan bingung ugo langsung semangat. Polae dino iki mau Wina tompo rapot lan dilalahe oleh ranking 1. “Pak, sore niki sios tumbas sepedah anyar kagem Wina kan?”, Wina mastekne menyak bapak e.

“Wah, anakku ranking 1 tenan to? Selamat yo le….. ayo gek dang adus terus budal tumbas sepedah”, jawabe bapake wina. Banjur tanpo basa-basi Wina langsung njupuk klambi lan mlaku nak jeding ados. “Sak gebyuran ugo wis cukup-lah kanggo adus sore iki, ben cepet”. Batine Wina.

Rampung adus, adit di dandani karo ibuke, gawe minyak wangi lan pupuran merok-merok. Bar kui langsung nemoni bapak e sing wes siap budal ngenteni nek ngarep omah. Ing toko sepeda, Wina sampek bingung milih sepedah sing di pingini. Akeh pilihan sepedah sing di tawarke mulai rego 1jt – 3jt apik-apik tur warnane katon nyenengke. Sak wise milih-milih sepeda kang ono ing toko, wisnu mulai sreg karo salah sijine sepeda kang warnane orange.

Artinya:

Beli Sepeda

Di suatu sore yang cerah, kecuali Wina, ia terlihat sedang duduk di kursi di depan rumahnya. Hatinya hancur. "Kak, kamu sudah datang belum? Mengapa begitu lama." Wina bertanya pada ibunya. Kebetulan ayah saya telah berjanji untuk membawa saya jalan-jalan di malam hari ke toko sepeda. Wina terus mengingat janji ayahnya bahwa jika dia bisa peringkat 1, dia akan membeli sepeda baru yang dia inginkan sejak lama.

“Ayah, jika kamu bekerja, kamu akan pulang terlambat!”, jawab ibu. Wina menanggapi kata-kata ibunya, "Kemarin, kamu berjanji untuk membelikanku sepeda baru, kak, kamu lupa!". Tidak lama kemudian, terdengar suara sepeda motor di depan rumah, Wisna langsung berlari untuk mengetahui bahwa suara tersebut adalah sepeda motor ayahnya yang pulang kerja.

"Hore, Ayah datang ....... Ayah datang……..”. Wina Bersorak dengan sukacita di hati. Wina yang awalnya terlihat lesu, gelisah dan bingung, namun langsung menjadi antusias. Pola hari ini Wina berantakan dan terbengkalai peringkat 1. “Pak, malam ini bapak mau belikan sepeda baru untuk Wina kan?”, kata Wina.

"Wah, anak saya benar-benar peringkat 1 bukan? Semoga berhasil....mari kita mandi dan pergi membeli sepeda", jawab ayah yang lain. Kemudian tanpa mengucapkan sepatah kata pun, Wina segera mengambil pakaiannya dan pergi untuk berpakaian. "Saat hiruk pikuk, cukup mandi sore ini, cepatlah." Wina bagian dalam.

Setelah mandi, Adit berdandan dengan ibunya, membuat parfum dan merokok. Aku segera menemui ayahku yang sudah siap berangkat dan menunggu di depan rumah. Di toko sepeda, Wina bingung memilih sepeda yang diinginkannya. Ada banyak pilihan sepeda yang ditawarkan mulai dari 1 juta hingga 3 juta, cantik dan warnanya terlihat menyenangkan. Setelah memilih sepeda di toko, saya mulai menyukai salah satu sepeda oranye.