×
Sign in

Hello There

Sign In to Brilio

Welcome to our Community Page, a place where you can create and share your content with rest of the world

  Connect with Facebook   Connect with Google
Usai menanti 11 tahun, Siti Nurhaliza melahirkan anak pertamanya

View Image

0

BRILIO » Selebritis

Usai menanti 11 tahun, Siti Nurhaliza melahirkan anak pertamanya

Selamat untuk Siti Nurhaliza dan suami.

19 / 03 / 2018

Brilio.net - Hari ini (19/3), menjadi hari yang paling membahagiakan bagi penyanyi top asal negeri jiran, Siti Nurhaliza. Pasalnya pagi tadi sekitar pukul 8.17, dirinya baru saja melahirkan anak pertamanya di sebuah rumah sakit di Malaysia.

Bayi berjenis kelamin perempuan ini sangat dinanti-nanti oleh istri dari Datuk Seri Khalid Mohammed Jiwa atau yang lebih sering disapa Datuk K. Bukan tanpa alasan, karena sejak menikah pada tahun 2006 silam atau setelah menunggu selama 11 tahun, akhirnya kini mereka dikaruniai seorang anak. Meski sebelumnya pada tahun 2015 ia pernah mengandung namun mengalami keguguran.

Kabar bahagia ini pun disampaikan melalui pernyataan resmi di akun Instagram miliknya. Dalam unggahannya itu belum terlihat wajah bayi perempuan dari penyanyi cantik yang kini berusia 39 tahun tersebut. Hanya tampak foto dirinya dan sang suami yang tengah mencium keningnya.

Dari unggahannya tersebut juga diketahui bahwa pelantun 'Bukan Cinta Biasa' ini melahirkan dengan cara caesar. Selain itu, pasangan ini juga sengaja memilih hari Senin untuk melahirkan putrinya karena bertepatan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad yang jatuh pada 1 Rajab.

 

Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan. Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Loading...

"Kenyataan Rasmi:

Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi.

Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan.

Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat.

Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat.

Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan.

Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab.

Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu.

Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak

Pengurus" pernyataan resmi dari pihak Siti Nurhaliza yang brilio.net kutip, Senin (19/3).

Melihat kabar bahagia tersebut sontak membuat para fans dan warganet membanjiri kolom komentar pada potingannya itu. Hampir semua mengucapkan selamat dan juga tidak lupa mendoakan agar sang ibu dan anaknya selalu diberi kesehatan.

"Alhamdulillah... akhirnya... tahniah Ct. Semoga dipermudahkan segala urusan saat ini diawal selepas kelahiran. Tak sabar nak tengok pic baby..." tulis akun @normilah

"Alhamdulillah..selamat datuk @ctdk ..salam dri kami di south borneo indonesia," ungkap akun @alya_munawwar

"Alhamdulillah... tahniah DS @ctdk sekeluarga. Semoga semuanya sentiasa dlm keadaan sihat walafiat." komentar akun @aniruz_kejora

"Alhamdulillah.. Barakallah semoga menjadi anak sholeha," harap akun @ika_a_lubis





Pilih Reaksi Kamu
  • Senang

    38%

  • Ngakak!

    25%

  • Wow!

    13%

  • Sedih

    13%

  • Marah

    13%

  • Love

    0%

Loading...

RECOMMENDED VIDEO

Wave white

Subscribe ke akun YouTube Brilio untuk tetap ter-update dengan konten kegemaran Milenial lainnya

MORE
Wave more