1. Home
  2. ยป
  3. Serius
24 Desember 2020 21:26

Ingat kisah pria besuk sahabat yang stroke? Kabar terbaru bikin pilu

Sahabat Hafiz Mahamad meninggal dunia setelah menderita stroke. Hapsari Afdilla

Brilio.net - Masih ingatkah kamu dengan kisah inspiratif dari pria asal Malaysia bernama Hafiz Mahamad? Pria yang merelakan semua urusan pekerjaannya demi menyambangi rumah sahabatnya.

Seperti yang diketahui, sahabat Hafiz Mahamad menderita stroke dan terbaring lemah di rumah. Hafiz yang mengetahui kabar tersebut langsung menjemput sahabatnya yang biasa dipanggil 'Loh', untuk dibawa ke rumah sakit.

BACA JUGA :
Kisah pilu pengantar makanan tersesat saat antar pesanan


Hafiz sendiri memakaikan pakaian ke badan teman baiknya. Dia juga menggendong sang sahabat menuju mobil untuk diantar ke rumah sakit terdekat.

Kisah mengharukan dan menginspirasi ini Hafiz bagikan lewat unggahan Instagram pribadinya. Banyak warganet yang merasa tersentuh dengan perbuatan Hafiz. Bahkan bukan hanya di negaranya sendiri, tetapi juga di Indonesia.

Hafiz juga meninggalkan beberapa pesan untuk sahabatnya. Dia ingin menjadi sahabat terbaik Loh, baik dunia maupun akhirat.

"Sebab aku tahu mu nampak aku & aku nak mu tahu aku betul betul nak jadi sahabat mu dunia akhirat. Tiba waktu aku nanti loh. Selepas mu tarik keluarga ke syurga, tarik lah aku ke syurga wahai sahabat. Tenanglah mu ktsana," pungkas Hafiz.

SHARE NOW
EXPLORE BRILIO!
RELATED
MOST POPULAR
Today Tags